‘Climategate 2’ allegations don’t stand up to scrutiny, scientists say

The Mail on Sunday used a “fake graph” in a story claiming to challenge the validity of a scientific study that found the global warming hiatus of the early 2000s never happened, climate scientists say. The newspaper claimed that the 2015 study published in the journal Science used “misleading, ‘unverified’ data”, which led to countries including the UK and the US signing up to the Paris Agreement, a pledge to reduce carbon emissions to mitigate climate change. The news story is based on an interview with retired National Oceanic and Atmospheric Administration scientist John Bates, who wrote in a blog post that the authors of the 2015 paper – also NOAA scientists – failed to share their data using NOAA’s official archives. Bates told the Mail on Sunday that the…

Link to Full Article: ‘Climategate 2’ allegations don’t stand up to scrutiny, scientists say

Pin It on Pinterest

Share This

Join Our Newsletter

Sign up to our mailing list to receive the latest news and updates about homeAI.info and the Informed.AI Network of AI related websites which includes Events.AI, Neurons.AI, Awards.AI, and Vocation.AI

You have Successfully Subscribed!